TRABZON İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü 

  • Bakanlığımızca Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarında açılan eğitim-öğretim kurumları hangileridir?

     

    AZERBAYCAN

    Bakü Türk İlkokulu

    Bakü Türk Ortaokulu

    Bakü Türk Anadolu Lisesi

    Bakü Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezi

     

    KAZAKİSTAN

    Almatı Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezi

     

    KIRGIZİSTAN

    Bişkek Türk İlkokulu

    Bişkek Türk Ortaokulu

    Cumhuriyet Yetenekli Çocuklar Kırgız Türk Anadolu Lisesi

    Kırgız Türk Anadolu Kız Meslek Lisesi

    Bişkek Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezi

     

    ÖZBEKİSTAN

    Taşkent Türk İlköğretim Okulu

    Taşkent Türk Ortaokulu

     

    TÜRKMENİSTAN

    Aşkabat Türk İlkokulu

    Aşkabat Türk Ortaokulu

    Aşkabat Türk Anadolu Lisesi

    Aşkabat Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezi

     

    TACİKİSTAN

    Duşanbe Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezi

     

    MOLDOVA

    Kongaz Süleyman Demirel Türk Moldova Lisesi

     

    ROMANYA

    Köstence Mecidiye Kemal Atatürk Ulusal Koleji

     

  • Pestalozzi Hizmetiçi Eğitim Seminerlerine katılmak için KPDS dil belgesi şart mıdır? Yabancı Dil bölümü mezunuyum, yeterli olmaz mı? Ya da yabancı dil sertifikası kabul edilmekte midir?

     

    Başvuru sahiplerinin çalışma dilinde en az C düzeyinde (her çalıştayın başlama tarihine göre)son 5 (beş) yıl içerisinde alınmış geçerli bir KPDS (2013 yılından itibaren YDS) belgesine sahip olması; YDS belgesi olmayan adayların:

     

    Üniversite Dil Sınavından (ÜDS) en az 70 aldığını gösterir belgeye sahip olması;

    Çalışma dili İngilizce olan seminerler için TOEFL (Test of English as a Foreign Language) sınavından eşdeğer belgeye sahip olması;

    Çalışma dili Almanca olan seminerler için Goethe Enstitüsü tarafından da verilen ZD (Zertifikat Deutsch), ZMP (Zentrale Mittelstufenprüfung), ZOP (Zentrale Oberstufenprüfung), KDS (Kleines Deut. Sprachdiplom), GDS (Großes Deut. Sprachdiplom), ZDfB (Zertifikat Deutsch für den Beruf) veya PWD (Prüfung Wirtschaftsdeutsch) diplomalarından birine sahip olması;

    Çalışma dili Fransızca olan seminerler için Fransız Kültür Merkezi tarafından da verilen DELF 1 (Le Diplôme d´Etudes en Langue Française), DELF 2 veya DALF (le Diplôme Approfondi en Langue Française) diplomalarından birine sahip olması ya da;

    Lisans veya lisansüstü eğitimini yurtdışında tamamlayanların, seminerin çalışma dilinde eğitim veren bir kurumda yaptığını gösterir diploma ve transkript veya denklik belgesine sahip olması gerekmektedir.

    *(Türkiye´deki üniversitelerden mezun olanlar başvurularına diploma ya da transkript (not belgesi) eklemeyeceklerdir).

     

Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği 

  • MEB İletişim Merkezinin numarası nedir?

     

    Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezine yurt içinden 444 0 632, yurt dışından da +90 444 0 632 hat üzerinden ulaşabilirsiniz.

     

  • MEB İletişim Merkezini hangi saatlerde arayabilirim?

     

    7 gün 24 saat arayabilirsiniz.

     

  • MEB İletişim Merkezi hangi konularda hizmet veriyor?

     

    Bakanlığımızın görev alanlarında her türlü bilgi edinme, görüş, öneri, talep, uygulama desteği ve idarî konularda hizmet vermektedir.

     

  • MEB İletişim Merkezine yaptığım başvuru ne kadar sürede cevaplanıyor?

     

    İletişim Merkezi aracılığıyla oluşturulan başvurulara 3 iş günü içerisinde cevap verilmektedir. Konusu gereği inceleme, araştırma veya soruşturma gerektiren başvurularda süreç tamamlandıktan sonra vatandaşlarımıza ikinci bir bilgilendirme yapılmaktadır.

     

  • MEB İletişim Merkezinin sosyal medya hesapları var mı?

     

    "Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi resmi sosyal medya hesapları:

    Twitter: https://twitter.com/mebimdestek

    İnstagram: https://www.instagram.com/mebimdestek/?hl=tr

    Facebook: https://www.facebook.com/mebimdestek

    Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC4di2XQAIoBV9ks7fEU05bQ"

     

  • MEB İletişim Merkezi hangi birime bağlıdır?

     

    Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği'ne bağlı hizmet vermektedir.

     

  • MEB İletişim Merkezinden kimler hizmet alabilir?

     

    Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi bakanlığımızın görev alanlarının tamamında öğretmen, öğrenci, veli ve diğer vatandaşlarımıza hizmet vermektedir.

     

  • MEB İletişim Merkezi aracılığıyla oluşturulan başvurular nereye yönlendirilmektedir?

     

    Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezine gelen başvuruların görüşme anında sonuçlandırılması esastır. Ancak görüşme esnasında sonuçlandırılmayan inceleme, araştırma veya soruşturma gerektiren ya da görüş-öneri olarak değerlendirilen başvurular ilgisine göre merkez, taşra veya yurt dışı teşkilatındaki ilgili birimlere iletilmektedir.

     

  • MEB İletişim Merkezine yapılan başvruların sonuçları vatandaşlara iletiyor mu?

     

    Başvuru sonuçlandığında İletişim Merkeziyle paylaşılan cep telefonunuza kısa mesaj gönderiyoruz. Ayrıca size verilen cevabı E-devlet uygulaması üzerinden de görüntüleyebiliyorsunuz.

     

  • MEB İletişim Merkeziyle yaptığım görüşme kayıt altına alınıyor mu?

     

    Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkeziyle yaptığınız görüşmeler hizmet takibi amacıyla kayıt altına alınmaktadır.

     

  • MEB İletişim Merkezi Kişisel Verileri Koruma Kanunu Aydınlatma Metni'ne nereden ulaşabilirim?

     

    İletişim Merkezimizi aradığınızda yapılan bilgilendirme anonsu sonrası 1'e tuşlayara aydınlatma metnini dinleyebilir veya mebim.meb.gov.tr adresinden sayfanın alt kısmındaki "KVKK Aydınlatma Metninin Görmek İçin Tıklayınız..." kısmından ulaşabilirsiniz.

     

  • MEB İletişim Merkeziyle ilgili önerim var. Nasıl iletebilirim?

     

    İletişim Merkezimiz hakkındaki görüş ve önerilerinizi değerlendirilebilmesi için İletişim Merkezini (444 0 632) arayarak iletebilirsiniz.

     

  • MEB İletişim Merkezine yaptığım başvurunun detaylarına nasıl ulaşabilirim?

     

    İletişim Merkezine yaptığınız başvurunuzun işlem süreci ve detayları hakkında bilgi edinmek için İletişim Merkezini arayabilirsiniz. Ayrıca görüşmeniz esnasında T.C. Kimlik numaranızı paylaştıysanız E-devlet üzerinden başvuru içeriğinizi, başvuru durumunuzu ve başvuru sonucunuzu görüntüleyebilirsiniz.

     

Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü

  • Öğrenim hakkı bulunmayan öğrenciler Açık Öğretim Liselerine kayıt yaptırabilir mi?

     

    Öğrenim hakkı bulunmayanlar ise Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi veya mesleki eğitim merkezine yönlendirilerek kayıtları yapılır.

     

  • Mesleki Eğitim Merkezinde okuyorum. Aynı zamanda Açık Liseye de kayıt yaptırabilir miyim?

     

    Mesleki eğitim merkezine kayıtlı öğrenciler aynı zamanda Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık Öğretim Lisesi veya Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine de kayıt yaptırabilirler. Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıt yaptıran öğrenciler, mesleki eğitim merkezinde karşılığı olan derslerden yüz yüze eğitim programına devam ettirilmez.

     

  • DYK'da öğrenci sayısı 10'un altına düşen kurslarda nasıl bir işlem uygulanır?

     

    Açılan her bir kursa devam eden öğrenci/kursiyer sayısının 10 'nın altına düşmesi durumunda, kursun birleştirilmesine veya kapatılmasına millî eğitim müdürlüğünce karar verilir. Bu işlemler aynı hafta içerisinde e-Kurs Modülü üzerinden de kurs merkezi müdürlüğü tarafından yapılır.

     

  • Öğrenciler Ne Zamana Kadar Kursa Kaydolacak ve Nakil İşlemleri Nasıl Yapılacaktır?

     

    Açılan bir kursa, kurs açıldıktan bir ay sonrasına kadar e-Kurs Modülü üzerinden öğrenci/kursiyer kaydı yapılabilir. Nakil, yurtdışından gelme gibi değişik nedenlerle okula kaydı yapılan öğrencilerin talepleri kurs merkezi müdürlüğünce değerlendirilir.

     

  • Kurs merkezleri nasıl belirlenir?

     

    Kurslar, fiziki kapasitesi ve öğrenci/kursiyer potansiyeli yeterli olan resmî ortaokullar, imam hatip ortaokulları, genel ilköğretim programı uygulanan özel eğitim ortaokulları, ortaöğretim kurumları ile halk eğitimi merkezi müdürlüklerine bağlı olarak açılır.

     

  • Kurslarda görev alacak öğretmenler nasıl belirlenir?

     

    Kurslarda, kurs talebinde bulunan kadrolu/sözleşmeli öğretmenlere öncelik verilmesi esastır. Bu öğretmenlerin ihtiyacı karşılamaması hâlinde kurs merkezi müdür ve müdür yardımcıları görevlendirilebilir. Kurslarda görevlendirilecek kadrolu/sözleşmeli öğretmenlerin yetersiz olması hâlinde millî eğitim müdürlüğünce aday öğretmen olarak atanabilme şartlarını taşıyanlar arasından ve/veya üniversite öğretim elemanlarından ek ders ücreti karşılığında ders okutmak üzere görevlendirme yapılabilir.

     

  • Kurs merkezlerinde görevlendirilecek öğretmen sayısının yetersiz olması halinde bu ihtiyaç nasıl karşılanır?

     

    Kurslarda, kurs talebinde bulunan kadrolu/sözleşmeli öğretmenlere öncelik verilmesi esastır. Bu öğretmenlerin ihtiyacı karşılamaması hâlinde kurs merkezi müdür ve müdür yardımcıları görevlendirilebilir. Kurslarda görevlendirilecek kadrolu/sözleşmeli öğretmenlerin yetersiz olması hâlinde millî eğitim müdürlüğünce aday öğretmen olarak atanabilme şartlarını taşıyanlar arasından ve/veya üniversite öğretim elemanlarından ek ders ücreti karşılığında ders okutmak üzere görevlendirme yapılabilir.

     

  • Okul müdürü veya müdür yardımcıları kurslarda ders verebilecek midir?

     

    Kurslarda, kurs talebinde bulunan kadrolu/sözleşmeli öğretmenlere öncelik verilmesi esastır. Bu öğretmenlerin ihtiyacı karşılamaması hâlinde kurs merkezi müdür ve müdür yardımcıları görevlendirilebilir.

     

  • Yaz Dönemi Kurs Seviyeleri Nasıl Olacaktır?

     

    Yaz dönemi kurs merkezi başvurularında e-Okul sisteminde sınıf atlatma işlemleri gerçekleştirilmediğinden öğrencilerin o yıl tamamladıkları sınıf seviyesi seçilecektir. Yaz dönemi kurslarında öğrencilerin tamamladıkları sınıf seviyesi müfredatı tekrar edilebilir veya bir üst sınıf seviyesinin müfredatı uygulanabilir.

     

  • Mezunlara yönelik kurslarla ilgili iş ve işlemler nasıl yürütülecektir?

     

    Mezunlara yönelik kursların halk eğitimi merkezlerince açılması esastır. Halk eğitimi merkezinin bulunmadığı veya bu merkezlerde kursun açılamadığı hâllerde millî eğitim müdürlüklerince yapılacak planlama dâhilinde diğer eğitim kurumları ile kamu kurum ve kuruluşlarına ait binaların derslik olarak kullanılabilecek bölümlerinden yararlanılır. Bu durumda kurs yönetimi halk eğitimi merkezi müdürlüğünce, halk eğitimi merkezi müdürlüğünün bulunmadığı yerlerde il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce sağlanır.

     

  • Öğretmenler nerelerde kurs verebilmektedir?

     

    Kadrolu/sözleşmeli ve ücret karşılığı görevlendirilen öğretmenler, iş takviminde belirtilen başvuru süresi içinde kadrolarının veya MEBBİS'te görevlendirme kayıtlarının bulunduğu ilçe sınırlarında bulunan kurumlardan birisini tercih edebilir. Tercihleri dışında da görev almak isteyen öğretmenler e-Kurs Modülü üzerinden ilçedeki öğretmen ihtiyacı bulunan herhangi bir kurs merkezinde görev alma talebinde bulunur.

     

  • Kurslara Nasıl Başvuru yapabilirim?

     

    e-yaygın.meb.gov.tr sistemi üzerinden üye olarak istediğiniz kurslara ön kayıt yaptırıp kurs açma talebinde bulunabilirsiniz. Halk Eğitimi Merkezi, Olgunlaşma Enstitüleri ve Turizm Eğitim Merkezlerine bireysel başvuruda bulunabilirsiniz.

     

Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü

  • Yurtdışından kargo ile gelen paket ya da ürünlerden Koronavirüs bulaşma riski var mıdır?

     

    Genel olarak bu virüsler yüzeylerde kısa süre canlı kalabildikleri için paket veya kargo ile bulaşma olması beklenmemektedir. Dünya Sağlık Örgütü'nün de bu konuda kısıtlaması yoktur.

    Detaylı bilgi için http://merkezisgb.meb.gov.tr/www/koronavirus/dosya/48 adresinden ulaşabilirsiniz.

     

  • Okul ve kurumlarda kantın ve yemekhane denetimleri nasıl gerçekleştirilmektedir?

     

    Bakanlığımıza bağlı olan okul/kurumlardaki yemekhane, kantin, kafeterya, büfe, çay ocağı vb. yerlerde 10.03.2016 tarihli ve 90757378-10.06-E.2852893 sayılı "Okul Kantinlerinde Satılacak Gıdalar ve Eğitim Kurumlarındaki Gıda İşletmelerinin Hijyen Yönünden Denetlenmesi" konulu Genelge kapsamında satış yapılmakta ve buraların satılacak gıdalar, gıda güvenilirliği ve hijyen yönünden denetimleri yapılmaktadır.

    Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlardaki yemekhane, kantin, kafeterya, büfe, çay ocağı vb. işletmeler iki kademede denetlenmektedir:

    1.Gıda işletmelerinin genel denetimleri; okul müdürünün kendisi veya görevlendireceği bir müdür yardımcısı başkanlığında kurulacak bir komisyon tarafından ayda en az bir kez Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi/özel eğitim kurumları bünyesinde faaliyet gösteren yemekhane, kantin, kafeterya, büfe, çay ocağı gibi gıda işletmelerinin özel hijyen denetim formuna uygun olarak denetlenir. Bu komisyon öğrenim yılı başında öğretmenler kurulu toplantısında seçilir. Komisyon; müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısının başkanlığında tercihen "Okul Kantinlerine Dair Özel Hijyen Kuralları Yönetmeliği" kapsamında eğitim alan öğretmenlerden en az bir kişi, okul aile birliğinden bir yetkili, öğrencilerin oylarıyla seçilen okul meclisi başkanı veya yardımcısından oluşturulur. Acil durumlarda gereği için mutlaka tarım il/ilçe müdürlüklerine haber verilir.

    2.Gıda işletmelerinin ilçe denetim ekipleri tarafından denetlenmesi; okul/kurumlarda okul denetim komisyonun çalışmalarının kontrolü ve denetimin daha etkin hale getirilmesi ve okul/kurumlarda sağlıklı beslenmenin sağlanması amacıyla; kurumlar arası verimli ve eşgüdüm içerisinde hareket edilmesi açısından illerde Valinin onayı ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü temsilcilerinden oluşan İl Denetim Komisyonu ve ilçelerde Kaymakamının onayı ile İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlüğü/Toplum Sağlığı Merkezinden ve Tarım ve Orman İlçe Müdürlüğü temsilcilerinden oluşan İlçe Denetim Ekipleri kurulur ve bunlar okul/kurumlardaki yemekhane, kantin, kafeterya, büfe, çay ocağı gibi gıda işletmelerinin kontrol ve denetimini gerçekleştirir.

     

  • Yanlış sınava ücret yatırdım. Ücretimi ne zaman ve nasıl geri alabilirim?

     

    Ücreti sehven yatırılıp da başvurusu alınmayan "Açık Öğretim ve Protokol Sınavlarının" ücret iadesi sınav tarihinden sonra veya bir sonraki kayıt yenileme döneminde ilgilinin  T.C. kimlik numarası ile adına T.C. Ziraat Bankasına iade edilir. Adınıza iade çıkması durumunda, sisteme ücret yatırırken eklenmesi istenen cep telefonu numaralarına mesaj atılmak sureti ile haber verilir. Mesaj geldiğinde herhangi bir T.C. Ziraat Bankası şubesinden merkezi ödemeler ekranını açtırarak T.C. kimlik numaranız ile ücret iadenizi tahsil edebilirsiniz.

     

  • Yanlışlıkla sınav itiraz ücreti yatırdım ücretimi geri alabilir miyim?

     

    MEB Merkezi Sistem Sınav Yönergesi'nde sadece yanlış yatırılan ya da yatırılıp da başvurusu yapılmayan ödemelerin iadesi düzenlenmiştir. İtiraz ücretlerine ilişkin bir iade düzenlemesi bulunmamaktadır. Dolayısıyla sınav yönergesine aykırı olarak bir iade yapılması mümkün değildir. 

     

  • Açık Öğretim Okulları kayıt yenileme ücretini ödedim engelli/tutuklu/şehit veya gazi yakını öğrenciyim, ücretimi geri alabilir miyim?

     

    Açık Öğretim Okulları kayıt yenileme Kılavuzu'nda "Kimlerden Kayıt Yenileme Sınav Ücreti Alınmaz?" başlığı altında belirtilen şartlardan en az birini taşıyan adaylardan kayıt yenileme ücreti alınmaz. Ancak bu öğrencilerin önceki dönemlere ait ödedikleri ücretler MEB Merkezi Sistem Sınav Yönergesi hükümleri gereği iade edilememektedir.

     

  • Yanlışlıkla Açık Öğretim Okulu kayıt yenileme ücreti yatırdım mezun oldum veya ücretimi yatırdım başvuru yapmadım ücretimi geri alabilir miyim?

     

    Açık Öğretim Okullarının kayıtlı öğrencisi iseniz kayıt ücretinizi yatırdığınız an aktif öğrenci durumuna geçirilirsiniz. İlgili bulunduğunuz halk eğitim merkezine müracaat ederek öğrencilik durumunuzu silik veya pasif duruma geçirirseniz ücretiniz bu döneme ait sınavların bitimini takiben iade edilir.

     

  • Tahsis yapılan Derslik ve Laboratuvar malzemeleri ne zaman ve nasıl teslim alınır?

     

    Tahsisi yapılan malzemelerin resmi yazısı ulaşan okul müdürlükleri Bakanlığımıza bağlı Ders Aletleri Yapım Merkezi ile daha önceden bildirilen irtibat numarası ile iletişime geçmeleri gerekmektedir. Ne zaman ve nasıl teslim alınacağı kendilerine bildirilecektir.

     

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

  • Diplomam, Halk Eğitimi Merkezi tarafından Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi Müdürlüğüne geri gönderilmiş. Diplomamı almak için ne yapmalıyım?

     

    Mesleki Açık Öğretim Lisesinin İmam Hatip Bölümü'nden 2005 yılından önce mezun olmuş ve diplomasını süresi içerisinde alamayıp diplomaları okul müdürlüğüne geri iade edilen öğrenciler diplomalarını şahsen veya posta ile Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi Müdürlüğüne başvurularak teslim alınabilir.

     

    Posta ile başvurularda diplomanın gönderilmesi istenilen Halk Eğitimi Merkezi belirtilmek kaydıyla istenen diploma ilgili merkeze gönderilmektedir.

     

  • Çıkma Belgesini kaybettim, ne yapmalıyım?

     

    Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi diplomasını alabilmeniz için, daha önce almış olduğunuz çıkma belgesinin aslını geri vermeniz gerekiyor. Almış olduğunuz çıkma belgesini kaybettiyseniz, diplomanızı alabilmeniz için ilinizdeki koordinatör Halk Eğitimi Merkezine çıkma belgesi kayıp dilekçesi ile başvurarak diplomanızı alabilirsiniz.

     

  • Diplomamı nasıl ve nereden alabilirim?

     

    Dönem sonunda mezun olan Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin diplomaları sınava girilen tarihten yaklaşık 2-3 ay sonra koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. İlinizdeki Koordinatör Halk Eğitimi Merkezinin neresi olduğunu Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinin internet sayfasından görebilirsiniz.

    Daha önce Çıkma Belgesi alan öğrenciler diplomasını almaya giderken Çıkma Belgesinin aslını götürmeleri gerekmektedir. Diplomayı öğrenci yerine bir başkası alacak ise bu kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir. Vekilin Noterden alınan vekâlet ilevarsa Çıkma Belgesinin aslını da götürmeleri gerekmektedir.

     

     

     

  • Sınav sonuçlarımı nasıl öğrenebilirim?

     

    Sınav sonuçlarınızı; https://aoihl.meb.gov.trinternet sitemizde sınav sonuçlarının açıklandığı duyurusu yapıldıktan sonra, sisteme kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip sınav sonuçları kısmından öğrenebilirsiniz. Ayrıca öğrenci sayfanızda "Öğrenci Genel Bilgileri" altında yer alan "Dönem Dersleri" kısmından da önceden girdiğiniz bütün sınav sonuçlarınızı görebilirsiniz. Ayrıca (MEBİM)  Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi "444 0 632" (444 0 MEB) danışma hattını arayarak da sınav sonuçlarınızı öğrenebilirsiniz.

     

  • Sınava gireceğim yeri nasıl seçebilirim?

     

    Sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girilerek çalışma takviminde belirtilen sürelerde sınav giriş yeri seçilir. Her dönem kayıt yenileme işlemini yapan öğrenci sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girerek iş takviminde belirtilen sürelerde ders seçme ve sınav yeri(merkezi) değişikliği yapabilir. Özellikle taşınma, askerlik, terhis vb. nedenlerle adresin değiştiği durumlarda sınav merkezinin mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir. Sınav merkezini değiştirmeyen öğrenci bir önceki seçtiği yerde sınava girmeye devam eder.

     

  • Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

     

    Kayıtlı olduğunuz okul/kurum müdürlüğünden veya Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ni (MEBİM 444 0 632) telefon ile arayarak yeniden şifre almanız gerekiyor. 

     

  • Diplomam, Halk Eğitimi Merkezi tarafından Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne geri gönderilmiş. Diplomamı almak için ne yapmalıyım?

     

    Açık Öğretim Lisesinden 2005 yılından önce mezun olmuş ve diplomasını süresi içersinde alamayıp Açık Öğretim Lisesine iade edilen öğrencilere ait söz konusu diplomalar şahsen veya posta ile Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne başvurularak teslim alınabilir.

    Şahsen başvurularda diplomayı öğrencinin yerine bir başkası alacaksa, alacak kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

     

    Posta ile başvurularda diplomanın gönderilmesi istenilen Halk Eğitimi Merkezi belirtilmek kaydıyla istenen diploma ilgili merkeze gönderilmektedir.

     

  • Diplomamı nasıl ve nereden alabilirim?

     

    Dönem sonunda mezun olan Açık Öğretim Lisesi öğrencilerinin diplomaları sınava girilen tarihten yaklaşık 2-3 ay sonra koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. İlinizdeki Koordinatör Halk Eğitimi Merkezinin neresi olduğunu AÖL internet sayfasından kısmından görebilirsiniz.

     

    Şayet öğrencimiz Açık Öğretim Lisesinden Çıkma Belgesi almışsa Çıkma Belgesinin aslı ile başvurması gerekmektedir. Diplomayı öğrenci yerine bir başkası alacak ise bu kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir. Vekilin Noterden alınan vekâlet ve yukarda belirtilen öğrencinin getirmesi gereken evraklardan biri ile başvurması gerekmektedir.

     

  • Sınav sonuçlarımı nasıl öğrenebilirim?

     

    Sınav sonuçlarınızı sisteme kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip sınav sonuçları kısmından öğrenebilirsiniz. Ayrıca öğrenci sayfanızda "Öğrenci Genel Bilgileri" altında yer alan "Dönem Dersleri" kısmından da önceden girdiğiniz bütün sınav sonuçlarınızı görebilirsiniz. Ayrıca (MEBİM)  Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi "444 0 632" (444 0 MEB) danışma hattını arayarak da sınav sonuçlarınızı öğrenebilirsiniz.

     

  • Sınava gireceğim yeri nasıl tespit edebilirim?

     

    Sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girilerek çalışma takviminde belirtilen sürelerde sınav giriş yeri seçilir. Her sınav öncesi öğrenci sınav giriş yerini değiştirebilir. Özellikle taşınma, askerlik, terhis vb. nedenlerle adresin değiştiği durumlarda sınav merkezinin değiştirilmesi gerekmektedir. Sınav merkezini değiştirmeyen öğrenci bir önceki seçtiği sınav merkezinde sınava girmeye devam eder.

     

  • Öğrenci belgesine ihtiyacım var. Nasıl temin edebilirim?

     

    Kayıtlı olduğunuz Halk Eğitimi Merkezine başvurarak öğrenci belgesi alabilirsiniz.

     

  • Hatalı yatırdığım ücretin iadesini alabilir miyim?

     

    Millî Eğitim Bakanlığı hesabına yatırılan ücretler Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından kontrol edilmektedir. Açık Öğretim Okulları öğrencilerimizin sehven yatırmış olduğu ücretler, herhangi bir başvuruya gerek kalmaksızın MEB Döner Sermaye İşletmesi tarafından ilgililerin hesabına aktarılmaktadır. Açık Öğretim Okulları öğrencilerimiz hangi bankaya para yatırmış olurlarsa olsunlar, iadeler yalnızca T.C. Ziraat Bankasının merkezi ödeme sistemi aracılığı ile gerçekleştirilmektedir. İade işlemi gerçekleştiğinde, Açık Öğretim Okulları öğrencilerimizin ücret yatırırken girmiş olduğu cep telefonu numarasına bilgilendirme mesajı gönderilmektedir. Bu nedenle öğrencilerimizin ücret yatırırken geçerli ve güncel bir cep telefonu numarası bildirmesi zorunludur.

     

  • Kimlik bilgilerimde değişiklik olduğunda ne yapmalıyım?

     

    Kayıtlı olduğunuz Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde kayıt yenileme dönemlerinde kimlik bilgilerinizi güncelletebilirsiniz.

     

  • Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

     

    Kayıtlı olduğunuz okul/kurum müdürlüğünden veya Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ni (MEBİM 444 0 632) telefon ile arayarak yeniden şifre almanız gerekiyor. 

     

  • Mezun oldum tamamlama belgemi nereden alabilirim?

     

    Açık Öğretim Ortaokulundan mezun olan öğrenciler tamamlama belgelerini dönem sınavlarından sonra, dosyasının bulunduğu Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerinden ve e-Devlet sisteminden alabilirler.

     

  • Kayıt yenileme işlemi nasıl yapılır?

     

    Kayıt Yenileme için bankalara sınav katılım bedelini yatıran öğrencilerimizin kaydı, ücret yatırılan günün ertesinde(tatil günlerinde ücret yatıranların kayıt yenilemesi ilk iş gününde) Açık Öğretim Ortaokulu Müdürlüğünce otomatik olarak yenilenerek AKTİF hale getirilecek, dersler de otomatik olarak sistem tarafından atanacaktır. Bu nedenle öğrencimizin kayıt ücretini yatırdıktan sonra kayıt yenileme işlemi için Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne başvuru yapmasına gerek yoktur. Sisteminde kayıtlı olduğu halde T.C Kimlik Numarası olmayan eski kayıtlı öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

     

  • Adres ve sınav merkezimi değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım?

     

    En yakın Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne giderek adres ve sınav merkezi bilginizi değiştirebilirsiniz. 

     

  • Kimlik bilgilerimde değişiklik oldu ne yapmalıyım?

     

    En yakın Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne başvurarak kimlik bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Açık Öğretim Ortaokulu Bilgi İşlem Sisteminde kayıtlı T.C Kimlik Numarası olmayan öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

     

  • Açık Öğretim Ortaokulundan öğrenim belgesi(tasdikname) alarak ayrıldım. Tekrar kaldığım yerden eğitim öğretimime devam edebilir miyim?

     

    Açık Öğretim Ortaokulundan öğrenim belgesi alarak ayrılanlar, almış oldukları öğrenim belgelerinin asılları ile kayıt yenileme tarihlerinde, kendilerine en yakın Halk Eğitimi Merkezi ve Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüklerine başvurarak tasdiknamedeki öğrenci numarasından kayıt yenileme yaptırabilirler. 

     

  • Kalfalık, ustalık, usta öğreticilik belgemin faydası var mıdır?

     

    3308 sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitimi kanununa göre Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Mesleki Eğitimi Merkezi (Çıraklık Eğitimi Merkezi) müdürlüklerince düzenlenmiş Kalfalık, Ustalık, Usta Öğreticilik belgesi olanlardan Açık Öğretim Ortaokuluna kayıt yaptıran öğrenciler, 6. sınıfının bütün derslerinden muaf sayılırlar. Varsa beşinci sınıf derslerini de alarak yedinci sınıftan itibaren Açık Öğretim Ortaokuluna devam ederler. 

     

  • Kayıt yenileme için ne yapılmalıdır?

     

     Kayıt yenilemek için kayıt tarihlerinde kılavuzda belirtilen bankalardan birine T.C. Kimlik Numarası ile sınav bedelinin yatırılması yeterlidir. Öğrencimizin bilgilerinde herhangi bir değişiklik varsa halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurulması gerekmektedir. Açık Öğretim Ortaokulu Bilgi İşlem Sisteminde kayıtlı T.C Kimlik Numarası olmayan öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

     

  • İkinci Kademe Okur Yazarlık Belgesi Nereden Alınır?

     

    Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerinden alınır. 

     

  • Açık Öğretim Ortaokuluna başvurular ve kayıt yenilemeler nerelerden yapılır?

     

    Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine kayıt başvurusu yapılabilir.

     

  • e-Yaygın üzerinden bir halk eğitimi kursuna başvuru yaptım ama "Başvuru Reddedildi" yazıyor. Başvurum neden kabul edilmedi?

     

    Sayın yetkili e-Yaygın üzerinden kurslara başvuru ön başvuru olup, asıl kayıt ve kurs hakkında  Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünden bilgi alınması gerekmektedir. 

     

  • Halk Eğitimi Merkezinde kurslara gittim. e-devlet sorgulama ekranında belgemi göremiyorum.

     

    Sayın yetkili e-Yaygın sistemi 2008 yılında yürürlüğe girmiş olup 2008 yılından önceki bilgiler elektronik olarak tutulmamaktadır. Aldığınız Belge 2008 yılından sonra ise kurs belgesini aldığınız Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ile görüşmeniz gerekmektedir. 

     

  • Halk Eğitimi Merkezinde kurs açılmasını talep etmek istiyoruz, nasıl talep edebiliriz.

     

    Sayın yetkili e-yaygın sisteminde "kursiyer işlemleri", "kursiyer işlemleri", "kurs açılması talebi" sekmesinden kurs talep işlemi yapabilirsiniz. 

     

  • Halk Eğitimi Merkezinde kurslara gittim. Kurs belgemi kayıp ettim. Belgemin tarafıma gönderilmesini istiyorum.

     

    Sayın yetkili 2008 yılından sonra verilen belgeleri e-devlet üzerinden sorgu ekranından "yaygın eğitim sertifika belgesi" diye sorgulama yapabilir, barkodlu belgenizi alabilirsiniz. Aldığınız Belge 2008 yılından önce ise, kurs belgesini aldığınız Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ile görüşmeniz gerekmektedir. 

     

  • e-Yaygın sistemi üzerinden bir kursa ön kayıt yaptırdım. Fakat onay bekleniyor yazıyor. Bu durumda ne yapmalıyım?

     

    Sayın yetkili e-Yaygın üzerinden kurslara başvuru ön başvuru olup, asıl kayıt ve kurs hakkında  Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünden bilgi alınması gerekmektedir.

     

     

  • Halk eğitimi merkezleri tarafından binalarında kurs açılan okullar ''tam gün tam yıl eğitim'' uygulaması kapsamında mıdır?

     

    Halk eğitimi merkezinin açtığı kurslarda sadece halk eğitimi merkezi ''tam gün tam yıl eğitim'' uygulaması kapsamındadır. Diğer okullar kurs yeri olarak kullanılmaktadır.

     

  • Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 30 saate kadar derse giren ücretli öğretmenlere, 10 saate kadar halk eğitimi merkezinde ders görevi verilir mi?

Gülbaharhatun Mahallesi Hükümet Konağı 61040 Merkez / TRABZON - 0 462 230 20 94 (Santral)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.