TRABZON İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"Eğitimde Rehberlik ve Destekleme Modeli" (ERDEM) Projesi



 

 

            Ortahisar Aydınlıkevler İmam Hatip Ortaokulu tarafından düzenlenen "Eğitimde Rehberlik ve Destekleme Modeli" (ERDEM) Zümreden Zirveye Beceri Temelli Soru Yazma Projesi için Okul Müdürü Muhammet Ali DANIŞMAN ve projede görevli öğretmenlerimiz, Müdürümüz Hüseyin Burak FETTAHOĞLU'nu ziyaret ederek proje hakkında bilgi verdiler.

           

            Bu proje 2023 Eğitim Vizyonu'nun temel amacı olan "Çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmek" eksenininde hazırlanmıştır. Bilim ve teknolojideki gelişmeler ve toplumsal ihtiyaçlardaki değişimler ile eğitim alanında öğretime ilişkin yaklaşım, model ve yöntem ile ilgili yenilikler öğretim alanında yeni çalışmalar yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Öğretim programlarının istenen düzeyde uygulanabilmesi için öğretmenlerin akademik yeterliliklerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Yeterlilik alanları içerisinde ölçme ve değerlendirme önemli bir yer tutmaktadır. Ölçme ve değerlendirmede etkili ve verimli olabilmek için öğretmenlerin önemli değerlendirme becerilerine ihtiyacı vardır. Bu çalışmanın temel amacı, öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişiminin desteklenmesi için alan bazlı ve beceri temelli uygulamalarla ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulamak, öğretim programlarında belirtilen kazanımları öğrenciye kazandırmada etkin ve verimli olmalarını sağlamaktır.

 

            Din Öğretimi Genel Müdürlüğü  İmam Hatip Okulları "Eğitimde Rehberlik ve Destekleme Modeli" (ERDEM) Destek Programı Kılavuzu'nda yer alan "İmam Hatip Okulları Öğrenci Başarısının Artırılmasına Yönelik Ar-Ge Çalışmaları" kapsamında ifade edilen "Öğretmen ve idarecilerimizin akademik ve mesleki gelişimlerine katkı sağlanması" amacı doğrultusunda kurumda ihtiyaç duyulan alanlar baz alınarak hazırlanmış olup kurumsal olarak eğitim ve öğretimin iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda "öğretmen ve okul yöneticilerinin tanımlanmış ihtiyaçları üzerine temellendirilmiş, mesleki ve bireysel gelişimlerinde olumlu ve kalıcı etki meydana getirecek, sertifikalı veya sertifikasız, yüz yüze ve/veya uzaktan, kapsamlı, yüksek nitelikli, sürdürülebilir ve sistemli çalışmaların elde edilmesi" hedeflenmektedir

 

            Projeyle okulda görev yapan akademik alan zümre öğretmenlerinin akademik yeterliliklerinin artırılması, kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlanması, Liselere Geçiş Sınavı (LGS)'ye yönelik beceri temelli madde/soru yazmalarının sağlanması özel amacı hedeflenmiştir.

  

            Proje ile öğretim programlarında yer alan kazanımlar beceri temelli yaklaşımla ele alarak soruya dönüştürülecek, hedef kazanımların öğrenciye gerçek yaşamla uyumlu ve öğrencide istendik davranışa dönüşebilecek şekilde verilmesi sağlanacaktır. Öğretmenlerimiz uygulamalı eğitim faaliyetleriyle akademik yeterliliklerini geliştirecek, eğitimler sonucunda PISA ve TIMSS tarzı beceri temelli sorular yazabilecek yeterliliğe sahip olabileceklerdir. Ayrıca okulda kurulacak beceri temelli soru yazma atölyesi ve zümre çalışmaları neticesinde 21.yüzyıl becerilerine sahip, bilimsel düşünebilen, üretken, yenilikçi ve karşılaştığı problemleri çözme becerisi kazanmış bireylerin yetiştirilmesine doğrudan katkı sağlanacaktır. Öğrenci başarı düzeyinin yükseltilmesi, nitelikli bireylerin yetiştirilmesi, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları kullanılarak öğrencilerin akademik başarılarının artırılması hedeflenmektedir.

 

14-01-202214-01-2022

Gülbaharhatun Mahallesi Hükümet Konağı 61040 Merkez / TRABZON - 0 462 230 20 94 (Santral)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.